Sjuk lördag

  
2013-11-16 | 14:27:28 | Mat och Recept, Vardag, |
Mina fredagar är sjukt sköna. Jag har 4 lektioner och slutar redan halv 1! Dock kände jag mig inte bra igår och gick hem redan efter två lektioner. Men ändå vaknar jag idag upp med jätteont i halsen och världens hemskaste hosta. Ville gå på en bloppis idag men måste stanna inne så att jag blir frisk. Jag hatar att vara sjuk och hängig. Räknade lite matte nu på morgonen, sedan åt jag lunch innan jag gick in på datorn. Men jag tror jag ska gå ifrån datorn nu, jag får bara huvudvärk av att titta på skärmen...
För att halsen ska bli bättre dricker jag ingefärate (koka vatten+skär ingefära tunt och lägg i) med honung och mjölk. Det brukar hjälpa iallafall. Har ni något annat tips på vad man kan äta och dricka för att bli av med halsont?
Ni får ha en trevlig dag och så hörs vi ♥
 


Julia

Viktigaste är att man dricker supermycket och vilar :) stepsils brukar vara guld för halsen också, bedövar det onda litegrann :) KRYA!

Svar: Tack så jättemycket! Strepsils är URBRA och jag brukar faktiskt ta dem :D Idag mår jag så mycket bättre och tack för din kryahälsning. Kram på dej och så får du ha en TOPPENDAG! Kram
klarajt.blogg.se

2013-11-16 @ 14:53:26
URL: http://takethetime.blogg.se/
♡ Hanna Andersson ♡

Åh, jag har varit sjuk (hosta & halsont) i snart två veckor:/ Jag har druckit massor med te, smöjt in halsen med Wick (tror det heter så) & ätit vademecum på sockerbit, det hjälper faktiskt väääldigt bra! :)

Svar: Men åh, stackars dig ♥ Krya på dig! Ja, te är superbra och det har jag också druckit massor av :D Men vad är Wick? Aldrig hört talas om! Kram på dej ♥
klarajt.blogg.se

2013-11-16 @ 14:59:17
URL: http://hannabieberandersson.blogg.se
lår-FETT!

Hej Klara,

Såg att du frågade om pris på Risentas nötförpackningar. Hittade dem på ICA idag och de kostade SEk 24,90.

Hoppas du kommer ur förkylningen snart. Thé av alla sorter med honung brukar mildra när jag har halsont.

/lår-FETT!

Svar: Hej!
Ja, det gjorde jag. Tack så mycket för svar! Får se om jag testar nötförpackningarna någongång :D

Och tack så mycket för både uppiggning och tips. Te med honung är basic i min bli frisk-kur!

Kram på dej och så får du ha en fortsatt bra dag :)
klarajt.blogg.se

2013-11-16 @ 15:12:35
URL: http://larfett.shapemeup.se/
Julia

sv; ja verkligen :( men jag får köra hårdare nästa vecka! tisdag har jag tentan :) ska göra mitt bästa sötis!

2013-11-16 @ 15:54:25
URL: http://takethetime.blogg.se/
LORISSA LOVEBOMB

Halsont är ju ofta virus eller bakterier och då hjälper inga huskurer :( Men om det är sår i halsen som gör att man har ont så är det varmt och lent som gäller, fortsätt pimpla ingefärste :)

Svar: Oj, det visste jag faktiskt inte! Nu har man lärt sig något idag haha!Okej, tack! Ja, te dricker jag ju i mängder så inga problem haha :) Det är faktiskt mycket bättre idag :) Tack och kram på dej ♥
klarajt.blogg.se

2013-11-16 @ 16:34:38
URL: http://lorissalovebomb.se
kaffehörnan

Hur mår du nu

2013-11-17 @ 00:25:30
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsida:

Kommentar: